המדריך לרכישת דירה

טיפים לרכישת דירה בדרך בטוחה ונכונה.

כיצד ניגשים לתהליך? עם מי מדברים? על מי סומכים? מה צריך לדעת ולבדוק?

לרכוש דירה בישראל 2017 הוא אחד המהלכים הכלכליים הגדולים ביותר, בעיקר כשמדובר בזוג צעיר בתחילת דרכו.

רכישת דירה היא כנראה ההוצאה הכספית המשמעותיות ביותר שהם יבצעו בחייהם.

 

כיצד ניגשים לתהליך? עם מי מדברים? על מי סומכים? מה צריך לדעת ולבדוק?

מערכת נדל"ן.קום אספה עבורכם מספר טיפים ממומחים בתחום הנדל"ן שיעזרו לכם לחפש ולמצוא דירה בדרך הנכונה, הבטוחה והיעילה שתחסוך לכם הרבה מאוד כסף.

 

קביעת תקציב

לפני הכל חשוב שתשבו רגע ותבינו מה תקציב הגג שלכם, שממנו אתם לא יכולים לחרוג. התייעצו עם יועץ משכנתאות, אשר ידע לכוון אתכם בהתאם לתקציב למשכנתא שתוכלו לעמוד בה. אל תתפתו למשכנתא הגבוהה מיכולות ההחזר שלכם.

 

סקר שוק

החלטתם באיזה איזור אתם מעוניינים לחפש דירה ואתם יודעים מה התקציב שלכם. עכשיו תתחילו בבדיקה מקיפה של דירות למכירה באזור במסגרת התקציב שקבעתם. בדקו את לוחות המודעות, בקרו בכל משרדי המכירות באזור המבוקש. תשאלו את כל השאלות החשובות לכם, בררו כמה שיותר אינפורמציה על האיזור, על העסקאות שנעשו בו לאחרונה, לכו תתרשמו בעצמכם מדירות המוצעות למכירה – ככל שתראו יותר דירות תהיה לכם יכולת השוואה גדולה יותר, עברו על תוכניות הדירה והמפרטים שמוצעים, רכזו את כל האינפורמציה לטבלה מסודרת עם פרמטרים וסננו מתוכה לדירות שיכולות להיות רלוונטיות עבורכם.

 

 ערכו סקר שוק מקיף, שאלו את כל השאלות, עברו על תוכניות הדירה והמפרט שמוצע. 

 

ההבדל נמצא בפרטים הקטנים

כאשר תתנהלו מול אנשי התיווך תזכרו שהמטרה שלהם היא למכור לכם את החלום. לכן חשוב לא להתפתות לקנות את מופע הקסמים שהם מציגים לכם אלא לשים לב לפרטים הקטנים, אלו שהם לא ידברו עליהם. גם אם מציעים לכם דירה זולה "ממש מציאה" האמת יכולה להיות רחוקה מאוד. בדקו את המפרט של הדירה מה אתם מקבלים בתמורה למחיר הזול, אם תצטרכו בסופו של דבר תוספות על כל דבר הזול יכול לצאת בסוף ביוקר.

 

מבצע מפתה

משרד פרסום טוב יודע בדיוק איך למשוך אתכם. אל תהיו תמימים לא תמיד המילה מבצע היא אמיתית. בדקו את תנאי המבצע מכל הכיוונים, בדקו מה היה מחיר אותה דירה לפני "המבצע" והשוו גם לדירות אחרות בפרויקטים דומים באזור.

 

הוצאות נלוות

מכיוון שקבעתם מראש את התקציב שלכם לדירה אתם מראש מחפשים דירות במסגרת התקציב, אך חשוב מאוד לזכור שההוצאות לא תמיד נגמרות רק במחיר הדירה.

שכר טרחה של עו"ד, הצמדה למדד, מס רכישה, כשמדובר בדירה חדשה מקבלן  - חיבורי חשמל ועוד כל מיני תוספות שתמיד צצות.

לכן רצוי כבר מראש לשקלל את ההוצאות הנלוות בתקציב שקבעתם.

 

כל אחד אחראי בתחום שלו

אתם בטוחים שמצאתם את דירת החלומות אך מרוב התלהבות אתם עלולים לא לשים לב לפרטים חשובים בחוזה. רצוי מאוד להיעזר בעו"ד המתמחה בתחום הנדל"ן שיעבור עבורכם על החוזה וימנע מכם לחתום על מסמך שעלול לפגוע בכם בזמן ברכישה או בעתיד.

 

 תנו לעו"ד שמבין בתחום הנדל"ן לעבור על החוזה לפני שאתם חותמים. 

 

בדקו את הקבלן

גם פה עו"ד שמתעסק בתחום הנדל"ן ומלווה אתכם ברכישת הדירה יכול לעזור. כבר אמרנו שלפעמים הזול עולה ביוקר.

בדקו בקפידה את הערובות והבטוחות שמציע הקבלן לפרויקט. אם אין ליווי בנקאי למשל, במקרה שהקבלן נתקע או פושט רגל באמצע הבנייה אתם עלולים להפסיד את כל הכסף שהעברתם לו.  

 

מי בונה לכם את הבית?

בדקו טוב טוב מי עומד מאחורי הפרויקט. מי מוכר / משווק, ומי מבצע את הבנייה בפועל. ערכו תחקיר מעמיק על החברה שמשווקת וגם על החברה המבצעת. בררו על פרויקטים קודמים שלהם, את שביעות הרצון של הלקוחות, מה טיב הבנייה, האם יש ליקויי בנייה בפרויקטים קודמים והאם לוקחים אחריות על אותם ליקויים או משאירים את הדיירים להתמודד בעצמם.

אם הכל טוב אז הכל טוב, הבעיות מתחילות כשלא טוב, לכן חשוב שתדעו שיש לכם גורם אחראי ורציני שתוכלו לפנות אליו במצב כזה.

 

אחרי שתחליטו מה התקציב שלכם אתם מוזמנים להתחיל את סקר השוק שלכם אצלנו ב - Nadlan.com